فصلنامه پژوهش در تدریس تنها مجله تخصصی در زمینه تدریس در کشور است که با هدف توسعه مطالعات پایه و کاربردی در این حوزه تخصصی منتشر می شود. این فصلنامه مرجع اصلی پژوهش در زمینه آموزش و تدریس و جستجو می باشد.
مقالات ارسالی پس از بررسی ویژه و تایید هیئت تحریریه منتشر خواهد شد. این مجله توسط دانشگاه کردستان در سال 1392 تأسیس شده است. از اساتید و پژوهشگران ارجمند در صورت بازدید از این سایت، ثبت نام، ارسال و تنظیم مقالات خود بر اساس راهنمایی های نویسنده، بسیار قدردانی می شود. بنابراین مراجعه حضوری یا تماس با دفتر مجله توصیه نمی شود، بنابراین کلیه ارتباط با نویسندگان و داوران از طریق وب سایت انجام می شود.
پست الکترونیک: trj.uok.ac@gmail.com
ویژگی های بارز مجله:
-همه نویسندگان یک کپی از گواهینامه، نامه پذیرش، نمره ارزیابی داور دریافت خواهند کرد.
- نویسنده (نویسندگان) اطلاع پذیرش/ رد خود را ظرف 2 تا 3 ماه پس از ارسال مقاله دریافت خواهند کرد.
- مجله کاملا آرشیو شده
- مجله ضریب تأثیر بالا
- قابلیت دیدن و نمایه سازی بالا
- مجله دسترسی آزاد
- مجله کارشناسی
- انتشار توالی سریع/ فوری
- هیئت تحریریه معتبر
- پاسخ در عرض 24 ساعت داده خواهد شد.
- سیاست سختگیرانه سرقت ادبی
اطلاعات مربوط به فهرست |
|
عنوان |
مجله تدریس پژوهی |
ISSN |
چاپ : 2476-5686 الکترونیکی : 2476-5600 |
شامل
|
آموزش
تدریس
یادگیری
مدیریت کلاس
برنامه درسی
آموزش مجازی
تکنولوژی آموزشی
|
زبان |
فارسی؛ از جمله چکیده ها و کتابشناسی های انگلیسی |
سال شروع |
2013 |
فرکانس |
سالی دو بار |
سردبیر |
جمال سلیمی، دانشیار |
محل انتشار |
ایران |
ناشر |
دانشگاه کردستان |
وضعیت |
فعال |
داوری کردن |
بله |
آدرس اینترنتی |
|
نوع دسترسی |
ذسترسی آزاد |
نوع مجوز |
|
نرم افزار تشخیص سرقت ادبی |
نسخههای خطی ارسال شده به مجله پژوهشی آموزشی با استفاده از ابزارهای تشخیص سرقت ادبی Similarity Check / iThenticate از نظر سرقت ادبی غربالگری میشوند. مجله فوراً دست نوشته هایی را که منجر به سرقت ادبی یا خود سرقت ادبی می شود رد می کند. به همه نویسندگان پیشنهاد می شود قبل از ارسال مقاله خود به مجله، از نرم افزار تشخیص سرقت ادبی برای بررسی شباهت استفاده کنند.
|
نوع انتشار (هزینه های پردازش و هزینه های انتشار) |
هزینه انتشار (4,000,000 ریال ایران برای چاپ) دسترسی به متن کامل: دسترسی باز |
منابع درآمد |
حمایت های نهادی، کمک های مالی |
نوع الگو(مواد) |
سریال (دوره ای) |
شرح |
این مجله با دسترسی آزاد به زبان فارسی (شامل چکیده ها و منابع انگلیسی) به حوزه پژوهش تدریس اختصاص دارد و این مجله با همکاری انجمن برنامه درسی ایران منتشر می شود و موضوعات مربوط به آموزش و تدریس را مورد بحث قرار می دهد. |
صاحب حق چاپ / دارنده حق چاپ |
نویسندگان حق چاپ آثار خود را بدون محدودیت حفظ می کنند. نویسنده بر اثر کنترل کامل دارد (به عنوان مثال حق استفاده مجدد، توزیع، انتشار مجدد و غیره را برای خود محفوظ می دارد). |
اعلامیه دسترسی باز |
این مجله یک مجله کاملاً با دسترسی آزاد است، به این معنی که تمام مقالات بلافاصله پس از انتشار در اینترنت در دسترس همه کاربران قرار می گیرد. استفاده و توزیع غیرتجاری و تجاری در هر رسانه ای مجاز است، مشروط بر اینکه نویسنده و مجله اعتبار مناسب داشته باشند. مزایای دسترسی باز برای نویسندگان، عبارتند از: - نویسندگان حق چاپ آثار خود را حفظ می کنند. - دسترسی رایگان برای همه کاربران در سراسر جهان. - افزایش قابلیت دیدن و خوانندگان. - بدون محدودیت مکانی - انتشار سریع |
استناد داده ها |
دادهها باید به همان شیوهای استناد شوند که استنادهای مقاله، کتاب، و وب است و نویسندگان باید استناد دادهها را به عنوان بخشی از فهرست مرجع خود درج کنند. استناد داده ها برای داده هایی که در مخازن داده های سازمانی، متمرکز بر موضوع یا عمومی تر نگهداری می شوند، مناسب است. در نظر گرفته نشده است که جایگزین استانداردهای جامعه مانند استناد درون خطی کدهای الحاق بانک GenBank شود. هنگام استناد یا ادعاهای مبتنی بر داده ها، نویسندگان باید به داده ها در محل مربوطه در متن دستنوشته مراجعه کنند و علاوه بر آن یک استناد رسمی در فهرست مرجع ارائه دهند. مجله پژوهشی آموزشی از قالب پیشنهادی در بیانیه مشترک اصول استناد به داده پیروی می کند: نویسندگان; سال؛ عنوان مجموعه داده؛ مخزن یا آرشیو داده؛ نسخه (در صورت وجود)؛ شناسه دائمی (مثلاً DOI)». |
خط مشی اشتراک گذاری داده
|
مجله تدریس پژوهشی از سیاست اشتراک گذاری داده های پایه استفاده می کند. این مجله متعهد به یک چشم انداز تحقیقاتی بازتر است که با امکان تکرارپذیری و تأیید داده ها، روش شناسی و استانداردهای گزارش، کشف تحقیقات سریع تر و مؤثرتر را تسهیل می کند. مجله تدریس پژوهشی نویسندگان را تشویق میکند که دادههای پژوهشی خود را استناد کرده و به اشتراک بگذارند، اما نه محدود به: دادههای خام، دادههای پردازش شده، نرمافزار، الگوریتمها، پروتکلها، روشها، مواد. نویسندگان تشویق میشوند تا دادههایی را که از نتایج یا تحلیلهای ارائهشده در مقالهشان پشتیبانی میکنند، به اشتراک بگذارند یا آنها را باز کنند، در صورتی که این امر حفاظت از موضوعات انسانی یا سایر نگرانیهای معتبر حریم خصوصی یا امنیتی را نقض نمیکند. مجله تدریس پژوهشی نویسندگان را تشویق میکند تا دادهها و سایر مصنوعات را که از نتایج موجود در مقاله پشتیبانی میکنند با آرشیو کردن آن در یک مخزن عمومی مناسب به اشتراک بگذارند. نویسندگان باید یک بیانیه دسترسی به داده ها، شامل پیوندی به مخزنی که استفاده کرده اند، داشته باشند تا این بیانیه بتواند در کنار مقاله آنها منتشر شود. مجله تدریس پژوهشی از نویسندگان مقالههای تحقیق اصلی، گزارش موردی و مقاله ویژه میخواهد (1) دادههای شناسایی نشده مرتبط با نسخه خطی را در یک مخزن قرار دهند. و (2) شامل یک بیانیه در دسترس بودن داده ها در نسخه خطی است که توضیح می دهد کجا و چگونه می توان به داده ها دسترسی داشت. مجله تدریس پژوهشی دادهها را به عنوان مواد دیجیتالی زیربنای نتایج توصیفشده در دستنوشته، شامل صفحات گسترده، فایل های متنی، مصاحبههای ضبطشده یا رونوشتها، تصاویر، ویدئوها، خروجیهای نرمافزار آماری، و کد یا اسکریپتهای کامپیوتری، تعریف میکند. از نویسندگان انتظار می رود حداقل حداقل داده های مورد نیاز برای بازتولید نتایج شرح داده شده در دستنوشته را سپرده گذاری کنند. دادهها را میتوان در هر مخزنی که دادهها را در دسترس عموم قرار میدهد و یک شناسه دائمی منحصربهفرد ارائه میکند، از جمله مخازن سازمانی، مخازن عمومی (مانند Figshare، Open Science Framework، Zenodo، Dryad، Harvard Dataverse، OpenICPSR)، یا مخازن خاص رشتهای. بیانیه در دسترس بودن داده ها باید در نسخه خطی در انتهای متن اصلی قبل از مراجع قرار داده شود. این بیانیه باید شامل (1) نشانه ای از محل داده ها باشد. (2) یک شناسه منحصر به فرد، مانند شناسه شی دیجیتال (DOI)، شماره دسترسی، یا مکان یاب منبع یکنواخت دائمی (URL). و (3) هر گونه دستورالعمل برای دسترسی به داده ها، در صورت وجود. |
خط کشی اشتراک گذاری داده |
در مرحله ارسال، از شما پرسیده می شود که آیا مجموعه داده ای مرتبط با مقاله وجود دارد یا خیر. اگر پاسخ شما مثبت است، از شما خواسته می شود که DOI، DOI از پیش ثبت شده، لینک یا سایر شناسه های ثابت مرتبط با مجموعه(های) داده را ارائه دهید. اگر انتخاب کردهاید که یک DOI از قبل ثبتشده ارائه کنید، لطفاً آماده باشید تا در صورت درخواست بازبینها، URL بازبینیکننده مرتبط با سپرده دادههای خود را به اشتراک بگذارید. در جایی که یک یا چند مجموعه داده با یک دستنوشته مرتبط است، اینها بهعنوان بخشی از فرآیند ارسال مجله بهطور رسمی توسط همتایان بررسی نمیشوند. این مسئولیت نویسنده است که از صحت داده ها اطمینان حاصل کند. هر گونه خطا در داده ها فقط مربوط به تولید کنندگان مجموعه (های) داده است. لطفاً توجه داشته باشید: از آنجایی که مقاله خود را به مجله ارسال میکنید، فایل متنی اصلی نباید حاوی اطلاعاتی باشد که نویسندگان را شناسایی کند (به عنوان مثال، نام نویسنده، آدرس، تضاد منافع و اطلاعات مربوط به بودجه). از آنجایی که بیانیه در دسترس بودن داده می تواند هویت شما را آشکار کند، توصیه می کنیم این مورد را از نسخه ناشناس نسخه خطی حذف کنید. در موارد نادری که در آن دادههای شناسایی نشده به دلیل ماهیت اختصاصی آنها یا نگرانیهای مربوط به حریم خصوصی شرکتکنندگان، نمیتوان آنها را به اشتراک گذاشت، استثناهایی از این خطمشی اعمال میشود. به دلایل مرتبط با حفاظت از حریم خصوصی انسان، مسائلی مانند ایمنی زیستی، و/یا احترام به شرایط استفاده از دادههای بهدستآمده تحت مجوز از اشخاص ثالث، استثنائات خطمشی و محدودیتهای در دسترس بودن دادهها اعطا میشود. دادههای محرمانه، به عنوان مثال، دادههای موضوع انسان یا بیمار، باید همیشه ناشناس باشند، یا از قبل مجوز اشتراکگذاری گرفته شود. اگر شک دارید، نویسندگان باید از کمیته اخلاق موسسه خود مشاوره بگیرند. نویسندگان باید یک بیانیه دسترسی به دادهها، از جمله پیوندی به مخزنی که استفاده کردهاند، داشته باشند تا این بیانیه بتواند در کنار مقاله آنها منتشر شود. در زیر چند نمونه: اعلامیه در دسترس بودن داده ها: 1-داده های مرتبط با این مقاله در چارچوب علوم باز در دسترس هستند. 2. داده هایی که از یافته های این مطالعه حمایت می کنند به طور آشکار در [نام مخزن] به آدرس http://doi.org/[doi]، شماره مرجع [شماره مرجع] در دسترس است. 3. داده هایی که از یافته های این مطالعه پشتیبانی می کنند، به طور آشکار در [نام مخزن] به آدرس [URL]، شماره مرجع [شماره مرجع] در دسترس هستند. 4. داده هایی که از یافته های این مطالعه حمایت می کنند در [نام مخزن] در [URL/DOI]، شماره مرجع [شماره مرجع] موجود است. این دادهها از منابع زیر در دسترس در حوزه عمومی مشتق شدهاند: [فهرست منابع و آدرسهای اینترنتی]. |