منابع فارسی
- پارسا، محمد(1377).نظریه های آموزشی ویادگیری،تهران: دانشگاه خوارزمی( تربیت معلم).
-جویس بروس ، مارشا ویل و امیلی کالهون ، الگوهای تدریس ترجمه محمدرضابهرنگی،انتشارات کمال تربیت،۱۳۸۴.
- دورتیه، ژان فرانسوا(1998). علوم انسانی-گستره شناخت ها، ترجمه مرتضی کتبی، جلال الدین رفیع فر و ناصر فکوهی، تهران: نشر نی(1382).
- ذکاوتی قراگزلو،علی(1371). مبانی ونظریه ها درآموزش وپرورش،تهران: احیاءکتاب.
- ذکاوتی قراگزلو،علی(1383). « فرهنگ، آموزش و حل مسئله » فصلنامه پژوهش در مسایل تعلیم وتربیت ، تهران. انجمن ایرانی تعلیم و تربیت، شماره 1و 2، دوره جدید، بهار و تابستان 83، شماره 19 و 20 پیایی، صص 199-173.
- شارع پور ،احمد(1385).جامعه شناسی آموزش وپرورش،تهران: سمت.
- عطاران ،محمد(1383). فنآوری اطلاعات بستر اصلاحات در آموزش و پرورش ، تهران، مؤسسه توسعه فناوری آموزشی مدارس هوشمند.
فتحی واجارگاه، کورش،اصول ومفاهیم برنامه ریزی درسی تهران انتشارات بال.1388
- فردانش، هاشم (1380). مبانی نظری تکنولوژی آموزشی ، تهران انتشارات سمت.
- کاردان، علیمحمد (1381). سیر آرای تربیتی در غرب ،تهران ، انتشارات سمت .
- گال،مردیت؛گال،جویس؛بورگ،والتر (ترجمه از 6th ed.).روش های تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی و روانشناسی(جلد اول)، مترجمان احمد رضا نصر و دیگران، تهران، سمت، (1384).
- گانیه، الن، روانشناسی مدرسه ، ترجمه علی ذکاوتی آرشیو انجمن ایرانی تعلیم و تربیت
-گروهی از مولفان کتاب پرسشگری ترجمه علی ذکاوتی آرشیو انجمن ایرانی تعلیم و تربیت
-مشفق آرانی، بهمن، پروژة کار عملی ، (1386). تهران، دانشگاه شهید رجائی.
-ملکی حسن.برنامه ریزی درسی مشهد 1381 چاپ چهارم
- مورن، ادگار؛ موتا، راول دومینگو؛ سیبورانا، روخر، اندیشه پیچیده و روش یادگیری در عصر سیاره ای، ترجمه محمد یمنی دوزی سرخابی، تهران: پژهشکده و مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقا ت و فن آوری، 1387.
مآخذ مدیریتی متعدد به فارسی-
References
Alexsandr, Victoria. (2003). Sociology of the arts,London : Blackpublishing
University of Surrey - Guildford www:surrey.ac.uk/sociology/people/victoria_alexander
Feenberg, A. (1991)," Critical theory of technology", New York and Oxford: Oxford University Press.
Randall G., Nicholls, & Vanessa, Allen-Brown. (2005),"CRITICAL THEORY AND EDUCATIONAL TECHNOLOGY", University of Cincinaati.