عباسی, اسدالله. (1397). بررسی و تحلیل اهداف تعلیم و تربیت عشایر با تکیه بر دیدگاههای تربیتی بهمن بیگی: تحلیل محتوای کیفی. تدریس پژوهی, 7(1), 169-190.
اسدالله عباسی. "بررسی و تحلیل اهداف تعلیم و تربیت عشایر با تکیه بر دیدگاههای تربیتی بهمن بیگی: تحلیل محتوای کیفی". تدریس پژوهی, 7, 1, 1397, 169-190.
عباسی, اسدالله. (1397). 'بررسی و تحلیل اهداف تعلیم و تربیت عشایر با تکیه بر دیدگاههای تربیتی بهمن بیگی: تحلیل محتوای کیفی', تدریس پژوهی, 7(1), pp. 169-190.
عباسی, اسدالله. بررسی و تحلیل اهداف تعلیم و تربیت عشایر با تکیه بر دیدگاههای تربیتی بهمن بیگی: تحلیل محتوای کیفی. تدریس پژوهی, 1397; 7(1): 169-190.
بررسی و تحلیل اهداف تعلیم و تربیت عشایر با تکیه بر دیدگاههای تربیتی بهمن بیگی: تحلیل محتوای کیفی
چکیده: پژوهش حاضر با هدف بررسی و تحلیل اهداف تعلیم و تربیت عشایر با تکیه بر دیدگاه بهمن بیگی با روش تحلیل محتوای کیفی انجام شده است. بررسی اهداف نظامهای آموزشی موفق میتواند دست آورد خوبی برای دست اندر کاران نظامهای آموزشی و دانشجویان رشتههای علوم تربیتی به ارمغان آورد یکی از این نظامها که در زمان بروز و ظهور خود توجه زیادی از اندیشمندان و مسئولین اجرایی در سطح کشور و حتی نهادهای بین المللی را بخود جلب کرد تعلیمات عشایری به رهبری بهمن بیگی بود. این پژوهش با توجه به هدف خود که در صدر مطلب بیان شد با تحلیل محتوای کیفی بجا مانده از مرحوم بهمن بیگی و مصاحبههایی که از دست اندر کاران این نظام صورت گرفت و با ترسیم شبکه مضامین به 9 هدف (مفهوم) سازمان دهنده و 94 مضمون پایه (اهداف جزیی) دست یافت در بررسی اولویت ها مشخص شدکه بعد از سواد آموزی اهداف تقویت کیفیت علمی، کاهش فاصله طبقاتی ترویج زبان فارسی، تقویت و ترویج روحیه شهامت و شجاعت، تکریم جایگاه زن در جامعه عشایری، در این نظام آموزشی از اولویت بیشتری برخوردار بودهاند و اهداف سیاسی و اعتقادی از اولویت کمتری برخوردار بودهاند.