• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه
  • ثبت نام
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
تدریس پژوهی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 7 (1398)
دوره دوره 6 (1397)
دوره دوره 5 (1396)
دوره دوره 4 (1395)
شماره شماره 3
شماره شماره 2
شماره شماره 1
دوره دوره 2 (1393)
دوره دوره 1 (1392)
اجاقی, صبا, نادری, نادر, رضایی, بیژن. (1395). ارزیابی مهارت‌های تدریس کارآفرینی بر اساس مدل بوریچ: رویکرد آمیخته. تدریس پژوهی, 4(3), 129-145.
صبا اجاقی; نادر نادری; بیژن رضایی. "ارزیابی مهارت‌های تدریس کارآفرینی بر اساس مدل بوریچ: رویکرد آمیخته". تدریس پژوهی, 4, 3, 1395, 129-145.
اجاقی, صبا, نادری, نادر, رضایی, بیژن. (1395). 'ارزیابی مهارت‌های تدریس کارآفرینی بر اساس مدل بوریچ: رویکرد آمیخته', تدریس پژوهی, 4(3), pp. 129-145.
اجاقی, صبا, نادری, نادر, رضایی, بیژن. ارزیابی مهارت‌های تدریس کارآفرینی بر اساس مدل بوریچ: رویکرد آمیخته. تدریس پژوهی, 1395; 4(3): 129-145.

ارزیابی مهارت‌های تدریس کارآفرینی بر اساس مدل بوریچ: رویکرد آمیخته

مقاله 7، دوره 4، شماره 3، زمستان 1395، صفحه 129-145  XML اصل مقاله (733 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسندگان
صبا اجاقی 1؛ نادر نادری2؛ بیژن رضایی3
1کارشناس ارشد مدیریت کارآفرینی، گروه کارآفرینی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه رازی، کرمانشاه
2دکتری تخصصی مدیریت آموزشی، استادیار گروه کارآفرینی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه رازی، کرمانشاه
3استادیار گروه کارافرینی دانشگاه رازی
چکیده
هدف: پژوهش حاضر به دنبال پاسخگویی به این سؤال بوده است که کیفیت خدمات آموزش کارافرینی در دانشگاه­های شهر کرمانشاه بر اساس مدل بوریچ چگونه است؟
روش: تحقیق حاضر از نوع تحقیقات کاربردی و از نوع پژوهش­های کیفی- کمی (آمیخته) است. جمعیت مورد مطالعه در بخش کیفی این پژوهش را صاحبنظران کارآفرینی به تعداد 22 نفر تشکیل می­دهند که 17 نفر از آنان حاضر به همکاری با محقق بودند. همچنین جمعیت مورد مطالعه در بخش کمی نیز هنرآموزان دانشگاه فنی و حرفه­ای شهرستان کرمانشاه تعداد 104 نفر است که با استفاده از جدول کرجسی و مورگان تعداد 82 نفر از آنها انتخاب شدند. در این پژوهش، ابتدا با استفاده از پرسشنامه باز پاسخ از اساتید و صاحبنظران کارآفرینی در خصوص مهارت­های مورد نیاز جهت تدریس دروس کارآفرینی نظر سنجی به عمل آمد و گویه­های به دست آمده با استفاده از روش تحلیل محتوای استقرایی در 4 مقوله ویژگی­های فردی، مهارت­های تدریس، مهارت­های تجربی و مهارت­های ارتباطی طبقه­بندی گردید. سپس 35 گویه به دست آمده جهت رتبه بندی و تعیین اولویت بر اساس مدل بوریچ، در پرسشنامه­ای محقق ساخته گنجانده شد و در اختیار هنرآموزان دانشکده فنی و حرفه­ای کرمانشاه قرار گرفت.
یافته­ها: بر اساس مدل بوریچ مشخص گردید که از میان مهارت­های مربوط به تدریس واحد کارآفرینی، به ترتیب اولویت، مهارت­های تدریس، مهارت­های تجربی، ویژگی­های فردی و مهارت­های ارتباطی اساتید و مدرسان کارآفرینی از اهمیت ویژه­ای برخوردار است.
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 462
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,111
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.