TY - JOUR ID - 61876 TI - تصمیم دبیران تربیت بدنی به استفاده از فناوری در آموزش: کاربرد مدل تئوری رفتار برنامه ریزی شده JO - تدریس پژوهی JA - TRJ LA - fa SN - 2476-5686 AU - محمدی, سردار AU - فتحی, فرهاد AD - دانشیار مدیریت ورزشی دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه کردستان، سنندج، ایران AD - مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و وعلوم ورزشی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران Y1 - 2020 PY - 2020 VL - 8 IS - 4 SP - 211 EP - 193 KW - تربیت‌بدنی KW - فناوری KW - آموزش KW - مدل تئوری رفتار برنامه‌ریزی‌شده DO - N2 - جهت اندازه‌گیری و درک عواملی که بر تصمیم یک فرد به استفاده از فناوری تاثیر می‌گذارند، مدل‌ها و نظریه‌های مختلف توسعه یافته‌اند. در این میان، تئوری رفتار برنامه‌ریزی شده (TPB)حمایت گسترده‌ای را به عنوان یک مدل قوی جهت توضیح تصمیم افراد به استفاده از فناوری دریافت کرده است. جامعه آماری این پژوهش 28161 دبیر ورزش استان کردستان بودند که از بین آنها 205 نفر به صورت داوطلبانه به پرسشنامه پاسخ دادند. جهت جمع آوری داده‌ها از پرسشنامه تصمیم به استفاده از فناوری با استفاده از تئوری رفتار برنامه ریزی شده بهره گرفته شد. می‌شود روابط معنادار می‌باشند و مدل پژوهش می‌تواند یک الگوی مناسب را به دست داده و روابط بین ابعاد و متغیرها را به خوبی نشان دهد. این مطالعه اهمیت نظری درک معلمان (یعنی سهولت درک شده ، سودمندی ادراک شده ، کنترل رفتاری درک شده) و فناوری نگرش را در پیش بینی قصد آینده خود از استفاده از فناوری تأیید می کند و همچنین نشان می دهد که عوامل محیطی (یعنی انتظار مدیریت و پشتیبانی فنی) همچنین نقش مهمی در تأثیرگذاری بر فناوری فناوری آنها ایفا می کند. UR - https://trj.uok.ac.ir/article_61876.html L1 - https://trj.uok.ac.ir/article_61876_f8e2775bca0a79e9db522b0bf3a5ad52.pdf ER -