TY - JOUR ID - 59818 TI - رابطه بین میزان آگاهی و چگونگی استفاده از شبکه ملی رشد با توسعه حرفه‌ای معلمان دوره اول متوسطه JO - تدریس پژوهی JA - TRJ LA - fa SN - 2476-5686 AU - محمدپور بلترک, سپیده AU - ایزدی, صمد AU - بادله, علیرضا AD - دانشجوی کارشناسی ارشد رشته برنامه‌ریزی آموزشی دانشگاه مازندران؛ AD - دانشجوی کارشناسی ارشد رشته برنامه‌ریزی آموزشی دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه مازندران؛ AD - استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان پردیس آیت اله خامنه ای گرگان، ایران Y1 - 2018 PY - 2018 VL - 5 IS - 4 SP - 123 EP - 142 KW - شبکه ملی رشد KW - توسعه حرفه ای KW - معلمان دوره اول متوسطه DO - N2 - هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین میزان آگاهی و چگونگی استفاده از شبکه ملی رشد با توسعه حرفه ای معلمان دوره اول متوسطه انجام شده است. روش: این تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی بوده است .جامعه آماری متشکل از کلیه معلمان دوره اول متوسطه شهرستان رودسر به تعداد 175 نفر هستند. روش نمونه گیری تصادفی و تعداد برآورد نمونه از جامعه بر اساس جدول مورگان 118 نفر انتخاب شدند. روش گردآوری اطلاعات پرسش نامه محقق ساخته (39گویه) استفاده شده است. روایی پرسشنامه به صورت روایی محتوی و پایایی با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برابر با 95% محاسبه گردید. یافته‌ها: نتایج تحقیق  نشان داده است: که وضعیت آگاهی و شناخت، میزان و نوع استفاده معلمان از شبکه رشد بالاتر از متوسط می باشد، و  بین متغیرهای شبکه ملی رشد و توسعه حرفه ای معلمان رابطه مثبت و مستقیم وجود دارد، بطوریکه ­­­­­­­با افزایش آگاهی، میزان و نوع استفاده معلمان از شبکه ملی رشد، توسعه حرفه ای معلمان نیز ارتقا می یابد. UR - https://trj.uok.ac.ir/article_59818.html L1 - https://trj.uok.ac.ir/article_59818_4df347d5144d601634f82c10c6a9665d.pdf ER -