%0 Journal Article %T واکاوی تجارب زیسته والدین از تدریس در فضای مجازی (مطالعه پدیدارشناسی) %J تدریس پژوهی %I دانشگاه کردستان %Z 2476-5686 %A بارخدا, سید جمال %A کرمی, پردیس %D 2022 %\ 06/22/2022 %V 10 %N 2 %P 276-244 %! واکاوی تجارب زیسته والدین از تدریس در فضای مجازی (مطالعه پدیدارشناسی) %K آموزش مجازی %K فضای مجازی %K مشارکت والدین %K تجارب والدین %R https://doi.org/10.34785/J012.2022.024 %X هدف: پژوهش حاضر باهدف واکاوی تجارب زیسته والدین از تدریس در فضای مجازی انجام شد.روش: روش پژوهش کیفی با رویکرد پدیدارشناسی بود. جامعه مورد نظر تمام اولیای سطح شهرستان کرمانشاه بود. نمونه‌گیری به‌صورت هدفمند و ابزار پژوهش، مصاحبه نیمه ساختارمند بود. تجزیه‌وتحلیل داده‌ها بر اساس تحلیل مضمون و با رویکرد تفسیری انجام گردید. داده‌ها در سه مرحله کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی مورد بررسی و تجزیه‌وتحلیل قرار گرفتند. اعتبار داده‌ها از طریق تأییدپذیری، انتقال‌پذیری، باورپذیری و اطمینان‌پذیری، صورت پذیرفت.یافته‌ها: نتایج در چهار نمودار تحت عنوان: تعاریف و ویژگی‌های اولیا درباره آموزش مجازی، توانایی و شایستگی اولیا در این نوع آموزش، تجارب مشارکت والدین و چالش‌های ناتوانی والدین در آموزش مجازی مطلوب، ترسیم گردید. %U https://trj.uok.ac.ir/article_62492_695b7cdd0fc754ef8ca845fcb8baa080.pdf