%0 Journal Article %T واکاوی تجارب معلمان کلاس اول ابتدایی از نتایج بازی‌های آموزشی در همه‌گیری کرونا %J تدریس پژوهی %I دانشگاه کردستان %Z 2476-5686 %A کشاورزی, فهیمه %A ناصری جهرمی, رضا %A خادمی, سولماز %A عبدالوهاب, مرضیه %A حسام پور, زهرا %D 2021 %\ 12/22/2021 %V 9 %N 4 %P 177-153 %! واکاوی تجارب معلمان کلاس اول ابتدایی از نتایج بازی‌های آموزشی در همه‌گیری کرونا %K تجارب %K معلم %K کلاس اول ابتدایی %K بازی آموزشی %K کرونا %R %X هدف پژوهش حاضر، واکاوی تجارب معلمان کلاس اول ابتدایی از نتایج بازی‌های آموزشی در همه‌گیری کرونا بود. این پژوهش از نظر هدف کاربردی، در زمره پژوهش‌های کیفی و از نوع چندروشی بوده که برای واکاوی تجارب معلمان کلاس اول ابتدایی از نتایج بازی‌های آموزشی با یک فراترکیب، یافته‌های مطالعات جهانی و در ادامه به پشتوانه بهره‌گیری از پدیدارشناسی، تجارب زیسته معلمان در همه‌گیری کرونا را مورد کاوش قرار داده است. طرح فراترکیب با استفاده از روش شش مرحله‌ای ساندلوسکی و باروسو و طرح پدیدارشناسی با استفاده از الگوی هفت مرحله‌ای کلایزی انجام شد. ابزار مورد استفاده مصاحبه نیمه‌‌ساختمند و مشارکت‌کنندگان در این بخش 14 معلم در سال تحصیلی 1401- 1400 بودند که برای انتخاب آنان از رویکرد هدفمند ملاکی، تکنیک گلوله برفی و معیار اشباع نظری استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده‌های این بخش نیز با استفاده از روش تحلیل مضمون صورت پذیرفت. بر اساس نتایج دو طرح، تجارب معلمان کلاس اول ابتدایی از بازی‌های آموزشی در همه‌گیری کرونا در قالب سه مضمون اصلی مشتمل بر عملکرد دانش‌آموز، عملکرد معلم و عملکرد والدین شناسایی گردید. نتیجه اینکه استفاده از بازی‌های آموزشی در کلاس‌های درس می‌تواند بر کاهش مشکلات روان‌شناختی و افرایش اثربخشی یادگیری تاثیرگذار باشد. %U https://trj.uok.ac.ir/article_62224_d0d3722b7337ab9a95a9e7f361e6f760.pdf