%0 Journal Article %T بررسی تلفیق پذیری ربات‌های اجتماعی دورحضور و داستان‌پردازی طرفداران در زبان‌آموزی با اهداف پزشکی %J تدریس پژوهی %I دانشگاه کردستان %Z 2476-5686 %A خزایی, سعید %A درخشان, علی %D 2021 %\ 12/22/2021 %V 9 %N 4 %P 58-30 %! بررسی تلفیق پذیری ربات‌های اجتماعی دورحضور و داستان‌پردازی طرفداران در زبان‌آموزی با اهداف پزشکی %K زبان با اهداف پزشکی %K داستان‌پردازی طرفداران %K ربات‌ اجتماعی %K نوشتن و خواندن %R %X این پژوهش با هدف بررسی تجربه‌های دانشگاهی و حرفه‌ای فراگیران در کاربرد ربات‌های اجتماعی برای آموزش زبان پزشکی انجام شد. با کاربرد طرح‌ موازی در فازهای کمی و کیفی، این پژوهش متممی با انتخاب به شیوه‌ی نمونه‌گیری آسان از بین 389 فراگیر دختر و پسر فارسی و غیر فارسی زبان مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم پزشکی انجام شد. با تقسیم تصادفی شرکت‌کنندگان به دو گروه داستان‌پردازی یاددهنده‌ها و فراگیران، نخست یک پیمایش برخط برگزار شد که نگرش فراگیران را راجع به زبان‌آموزی دانشگاهی مبتنی بر ربات‌های اجتماعی جویا شد. با شروع دوره‌ی 16 جلسه‌ای، شرکت‌کنندگان در هر جلسه با داستان‌پردازی، مهارت‌های خواندن و نوشتن با اهداف پزشکی را بر روی ربات اجتماعی تمرین کردند. سپس، اساتید رشته‌های تخصصی با همکاری اساتید آموزش زبان به آموزش و ارزیابی انفرادی شرکت‌کنندگان ‌پرداختند. در جلسه‌ی هشتم، بار دیگر پیمایش برگزار شد. در پایان دوره، با برگزاری یک جلسه ارزیابی در عرصه‌های بهداشتی و درمانی، عملکرد نوشتاری و خوانداری شرکت‌کنندگان حین رفع نیازهای بیماران از طریق یک آزمون بالینی ارزیابی شد. شش هفته بعد، شرکت‌کنندگان منتخب به پرسش‌های مصاحبه‌ی متمرکز پاسخ گفتند. نتایج نشان داد که حضور فراگیران در داستان‌پردازی طرفداران برای تمرین مهارت‌های زبان با اهداف پزشکی، جریان درک خوانداری و نوشتاری را تسهیل کرد. تحلیل حاصل از پاسخ شرکت‌کنندگان به پرسشنامه‌ی نگرش همسو، حضور مشارکت‌گونه‌ی فراگیران در جریان تمرین و یادگیری را در کاربست‌پذیری ربات‌های اجتماعی دورحضور در زبان‌آموزی با اهداف پزشکی پررنگ جلوه می‌داد. راه توسعه‌ی زبان‌آموزی پزشکی مبتنی بر ربات‌های اجتماعی تمرکز بر تجربیات و دانش فراگیران است. %U https://trj.uok.ac.ir/article_62209_10e737ecad2a502285367d0afc31078a.pdf