%0 Journal Article %T نقش دانش، نگرش و مهارت دبیران دوره متوسطه در بکارگیری فناوری اطلاعات در فرایند یاددهی- یاد گیری %J تدریس پژوهی %I دانشگاه کردستان %Z 2476-5686 %A پیری, موسی %A بابایی, شهلا %A مهدیپور, مریم %D 2019 %\ 06/22/2019 %V 7 %N 2 %P 1-20 %! نقش دانش، نگرش و مهارت دبیران دوره متوسطه در بکارگیری فناوری اطلاعات در فرایند یاددهی- یاد گیری %K آموزش %K فناوری اطلاعات %K معلمان %K دوره متوسطه %R 10.34785/J012.2019.253 %X   هدف: هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش دانش، نگرش و مهارت در بکارگیری فناوری ‏اطلاعات در فرایند یاددهی- یادگیری بود.    روش: روش پژوهش توصیفی، از نوع همبستگی و جامعه آماری این پژوهش دبیران دوره اول و دوم متوسطه شهر مریوان به تعداد 600 نفر بودند. نمونه آماری با استفاده از جدول مورگان و کرجسی 234 نفر تعیین شد. برای جمع‏آوری داده‏ها از دو پرسشنامه محقق ساخته دانش، نگرش و مهارت دبیران و بکارگیری فناوری اطلاعات در فرایند یاددهی- یادگیری استفاده شد که روایی صوری  پرسشنامه‏ها توسط اساتید و روایی سازه از طریق تحلیل عاملی اکتشافی مورد تایید قرار گرفت.  پایایی پرسشنامه‏ها با استفاده از آلفای کرونباخ به ترتیب 95/0 و 79/0  بدست آمد. داده‏ها با استفاده از روش‏های آماری توصیفی و استنباطیبا استفاده از نرم‏افزار spss22 مورد تحلیل قرار گرفت.    یافته ها: نتایج این پژوهش نشان داد که: بین دانش دبیران و بکارگیری فناوری اطلاعات، بین نگرش دبیران و بکارگیری فناوری اطلاعات رابطه و بین مهارت‏های دبیران و بکارگیری فناوری اطلاعات رابطه مثبت و معنی‏داری وجود دارد. همچنین بر اساس دانش، نگرش و مهارت‏های دبیران می‏توان میزان بکارگیری فناوری اطلاعات را پیش‏بینی کرد. %U https://trj.uok.ac.ir/article_61092_24d6ef46c0eef9bef1efaee713dd004b.pdf