%0 Journal Article %T بررسی تأثیر شنود مؤثر بر عملکرد مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای %J تدریس پژوهی %I دانشگاه کردستان %Z 2476-5686 %A رفیعی, مجتبی %A گلزار, مصطفی %D 2017 %\ 12/21/2017 %V 5 %N 3 %P 39-58 %! بررسی تأثیر شنود مؤثر بر عملکرد مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای %K شنود مؤثر %K عملکرد %K ارزیابی عملکرد %K مهارت‌های ارتباطی %R %X هدف:این پژوهش بررسی تأثیر شنود مؤثر بر عملکرد مربیان آموزشگاه‌های فنی وحرفه‌ای می­باشد. روش: این پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی است که هدف آن تعین تأثیر شنود مؤثر مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای و شناخت چگونگی این تأثیر بر عملکرد آنها می­باشد در این تحقیق 6 فرضیه (شامل 2 فرضیه اصلی و 4 فرضیه فرعی ) مورد بررسی قرار گرفته و در آن از دو نمونه آماری استفاده شده است. نمونه اول پژوهش از جامعه آماری مربیان فنی و حرفه‌ای به تعداد 143 نفر در خصوص تعین میزان شنود مؤثر و نمونه دوم پژوهش از جامعه آماری کارآموزان به تعداد 403 نفر از اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای انتخاب شده­اند. برای جمع‌آوری داده­ها از دو پرسشنامه سنجش شنود مؤثر و پرسشنامه سنجش عملکرد مربیان استفاده گردید که روایی آنها توسط صاحبنظران تأیید و پایایی آنها نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ تأیید گردید و همچنین برای تجزیه و تحلیل داده­ها از روش‌های آمار توصیفی، روش آزمون t، مدل‌یابی معادلات ساختاری و تحلیل عاملی تأییدی استفاده شده است. یافته‌ها:نتایج تحقیق نشان داد که میزان شنود مؤثر مربیان اداره کل آموزش فنی و حرفه­ای بالاتر از سطح متوسط بوده و تأثیر مثبتی بر عملکرد مربیان فنی وحرفه‌ای داشته و این تأثیر بر برخی از ابعاد عملکرد مربیان بیشتر بوده است. %U https://trj.uok.ac.ir/article_54303_40f06e96bc62a68a953d4c452195335c.pdf