@article { author = {Zakavati, Ali}, title = {Research teaching for deep learning (special case: teaching of general management)}, journal = {Research in Teaching}, volume = {4}, number = {3}, pages = {169-146}, year = {2017}, publisher = {University of kurdistan}, issn = {2476-5686}, eissn = {2476-5600}, doi = {}, abstract = {The purpose of conducting a general management course can be defined as: the student's acquaintance with the science and background of the general management discipline, the topics studied in management, management research methods, and its applications in general management. As a result, to achieve this overall goal, it is expected to gain a relative insight into organized knowledge about POSDCORB and the relevance of organizations to the survival and development of organizations. , The decision-making patterns, and the evaluation of the processes of the management goals of the related styles and skills, to be formed by the student - and the perception of his role as an expert or stakeholder manager; The student can gradually gain insight into the critical accumulation of management knowledge. In the present article, first the epistemological and social contexts in which the main concepts of the general management course are found. This means that the encoding of words and concepts in the intellectual, methodological, cultural and linguistic systems is necessary. In order to have transparency, clarity, accuracy and evaluation, it is necessary to put all the practical and theoretical stages of the research in the appropriate theoretical context. And then its scope and dimensions will be discussed; Then, teaching for consistent learning is taught and then general and detailed goals are examined; In the end, there will be a conclusion. Expect these courses to improve the level and level of insight and student selection, review the re-creation of opportunities by the student, time management and its optimal use, and opportunities by the student, time management and its optimal use, and most importantly understanding the principles and characteristics of teaching methods for deep learning.}, keywords = {management,adaptive learning,deep learning,Metacognition,teaching}, title_fa = {تدریس محققانه برای یادگیری عمیق( مورد خاص:تدریس مدیریت عمومی)}, abstract_fa = {هدف از اجرای درس مدیریت عمومی آشنا شدن دانشجو با علم و پیشینه دیسیپلین مدیریت عمومی، موضوعات مورد مطالعه در مدیریت، روش های تحقیق مدیریت، و کاربردهای ان در مدیریت عمومی. در نتیجه، نیل به این هدف کلی، انتظار می رود بینش نسبی در زمینه دانش سازمان یافته ای درباره POSDCORB ومناسبت تشکیل بقا و توسعه سازمان ها مکانیسم های حل تعارض ها ی مقدر درون سازمانی و برون سازمانی به دست آید.یادگیری الگوهای انتخاب اهداف راهبردها، الگوهای تصمیم گیری، و ارزشیابی فرآیند های اهداف مدیریتی سبک ها ومهارت های مرتبط، توسط دانشجو – و تصور نقش خود در مقام مدیر کارشناس یا ذی نفع- شکل بگیرد؛ دانشجوبتواند بتدریج بینشی نسبت به انباشت انتقادی دانش مدیریت به دست اورد.. در مقاله حاضر ابتدا از زمینه های معرفتی و اجتماعی که مفاهیم اصلی درس مدیریت عمومی در آن بافت یابی می شود..به این معنی که رمز گذاری از الفاظ و مفاهیم در دستگاه های فکری و روشی و فرهنگی و زبانی ضرورت پیدا می کند .پس به متظور شفافیت و وضوح و دقت و ارزشیابی لازم است که تمام مراحل عملی و نظری تحقیق در رمینه مناسب نظری آن جاداده شود. و در ادامه از گستره و ابعاد آن بحث خواهد شد؛ سپس به تدریس برای یادگیری سازگار پرداخته می شود و در ادامه اهداف کلی و جزئی مورد بررسی قرار می گیرد؛ در پایان نیز نتیجه گیری خواهد آمد}, keywords_fa = {مدیریت,یاگیری سازگار,یادگیری عمیق,. فراشناخت,تدریس}, url = {https://trj.uok.ac.ir/article_62594.html}, eprint = {https://trj.uok.ac.ir/article_62594_f55614d1facb7c8276c6871f0d158608.pdf} }