@article { author = {newidyan, enwer and Vahedi, SHahram and fathiazar, Skandar and Badri, Rahim}, title = {The Impact of Teaching Philosophy to Children Using Native Stories in Elementary Students' Ethical Development}, journal = {Research in Teaching}, volume = {7}, number = {3}, pages = {68-53}, year = {2019}, publisher = {University of kurdistan}, issn = {2476-5686}, eissn = {2476-5600}, doi = {10.34785/J012.2019.252}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {تأثیر آموزش فلسفه برای کودکان با استفاده از داستانهای بومی در رشد اخلاقی دانش آموزان ابتدایی}, abstract_fa = {پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر آموزش فلسفه برای کودکان (فبک) در رشد اخلاقی دانش آموزان دوره ابتدایی شهرستان مریوان در سال تحصیلی 96-1397 انجام گرفت. روش پژوهش نیمه آزمایشی با پیش آزمون پس آزمون و گروه کنترل بود. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان مریوان بودند که با استفاده از روش نمونه‌گیری در دسترس از دو مدرسه ابتدایی پسرانه و دخترانه تعداد 316 دانش آموز انتخاب و به روش تصادفی ساده (هر گروه 158 دانش آموز) در گروه‌های آزمایش و کنترل قرار داده شدند. به تعداد 17 جلسه آموزش فلسفه برای کودکان ارایه گردید. داده های رشد اخلاقی با استفاده از پرسشنامه مهارت‌های اخلاقی (Naevaez, 2008) گردآوری شد. داده ها با استفاده از روش تحلیل کوواریانس و تحلیل واریانس تحلیل شدند. یافته ها نشان داد که آموزش فلسفه برای کودکان در رشد اخلاقی دانش آموزان دختر و پسر تأثیر مثبت و معناداری دارد (f(1,314)=16/47, p}, keywords_fa = {رشد اخلاقی,فلسفه برای کودکان,داستان بومی,دانش آموزان ابتدایی}, url = {https://trj.uok.ac.ir/article_61284.html}, eprint = {https://trj.uok.ac.ir/article_61284_865f42a2b5928b4ecf1c445b8b21bc7e.pdf} }