@article { author = {یوسف وند, مهدی and قدم پور, عزت اله and صادقی, مسعود and غلامرضایی, سیمین}, title = {}, journal = {Research in Teaching}, volume = {6}, number = {4}, pages = {127-144}, year = {2018}, publisher = {University of kurdistan}, issn = {2476-5686}, eissn = {2476-5600}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {نقش پایستگی‎ آموزشی، مکان کنترل و هیجانات تحصیلی در پیش‎بینی تاب آوری تحصیلی}, abstract_fa = {هدف: هدف ازاین پژوهش نقش پایستگی تحصیلی، مکان کنترل و هیجانات تحصیلی در پیش‎بینی تاب­آوری تحصیلی دانشجویان دانشگاه لرستان در سال تحصیلی 97 - ۱۳۹6بود. روش: روش پژوهش حاضر توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه این پژوهش را کلیه دانشجویان دانشگاه لرستان در سال تحصیلی 97-1396 تشکیل می­دادند. نمونه مورد مطالعه 400 نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی بودندکه با روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای گردآوری داده‎ها ازپرسشنامه‌های پایستگی تحصیلی، مکان کنترل، هیجانات تحصیلی و تاب­آوری تحصیلی استفادهشد. داده‎ها با روش‎های آمار توصیفی و استنباطی تجزیه‌وتحلیل شد. یافته‌ها:یافته‎ها نشان داد که بین پایستگی تحصیلی، مکان کنترل درونی و هیجانات تحصیلی هیجانات مربوط به یادگیری و هیجانات مربوط به کلاس درس با تاب­آوری تحصیلی، رابطه مثبت و معنی­دار و بین مکان کنترل بیرونی با تاب­آوری تحصیلی یک رابطه مثبت و غیر معنی­داری، وجود دارد.به‌طورکلی نتایج حاکی از اهمیت نقش متغیرهای پایستگی تحصیلی، مکان کنترل و هیجانات تحصیلی در پیش‎بینی تاب­آوری تحصیلی بود.}, keywords_fa = {واژگان کلیدی: تاب آوری تحصیلی,پایستگی‎تحصیلی,هیجانات تحصیلی,مکان کنترل}, url = {https://trj.uok.ac.ir/article_60938.html}, eprint = {https://trj.uok.ac.ir/article_60938_8ccc1996e98bd81cc10110c7ff4d5958.pdf} }