@article { author = {خاکباز, عظیمه سادات}, title = {}, journal = {Research in Teaching}, volume = {5}, number = {2}, pages = {35-50}, year = {2017}, publisher = {University of kurdistan}, issn = {2476-5686}, eissn = {2476-5600}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {چالش های به‌کارگیری یادگیری مشارکتی در تدریس دانشگاهی}, abstract_fa = {هدف: تبیین چالش­های به‌کارگیری رویکرد یادگیری مشارکتی در آموزش عالی انجام شده است. روش: این پژوهش یک مطالعه­ی طولی است که حدود دو سال بر روی تجربیات یک مدرس دانشگاهی انجام شده است.داده­های این پژوهش از طریق تأمل بر عمل و خودشرح حال نویسی مدرس و گفتگو با دانشجویانی که در کلاس مدرس حضور داشتند، در سه مقطع زمانی قبل، حین و بعد از عمل، جمع­آوری و از طریق کدگزاری و مقوله­بندی تحلیل شدند. تحلیل داده­ها نشانگر پنج چالش اصلی در حوزه­های تعادل بین محتوا و روش، تناقضات فضای دانشگاهی، دشواری ارزشیابی از یادگیری، افزایش وظایف مدرس و عدم حمایت و نقش دانشجوبود. یافته‌ها: نتایج این پژوهش می­تواند روشن سازد در صورتی­که مدرسان دانشگاه بخواهند روش یادگیری مشارکتی را در تدریس خود به‌کار بگیرند، می­بایست خود را برای مواجهه با کدام چالش­ها آماده سازد. همچنین نتایج پژوهشگر به سیاست‌گذاران و برنامه­ریزان آموزش عالی نشان می­دهد درصورتی‌که بخواهند رویکرد مشارکتی را در آموزش عالی توسعه دهند، به‌صورت عملی باید چه مسایلی را مورد حمایت قرار دهند.}, keywords_fa = {یادگیری مشارکتی,آموزش عالی,تدریس دانشگاهی,دانش پژوهی یاددهی- یادگیری}, url = {https://trj.uok.ac.ir/article_50624.html}, eprint = {https://trj.uok.ac.ir/article_50624_9d59534b5f564a4bb82d31747cbac55f.pdf} }