TY - JOUR ID - 61182 TI - شناسایی موانع زیرساختی و مدیریتی بکارگیری آموزش الکترونیکی در آموزش منابع انسانی JO - تدریس پژوهی JA - TRJ LA - fa SN - 2476-5686 AU - شمس, غلامرضا AU - تاری, فرزانه AU - رضایی زاده, مرتضی AD - دانشیار گروه رهبری و توسعه ی آموزشی آموزشی دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران AD - دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی دانشگاه تهران، تهران، ایران AD - استادیار فنآوری اطلاع رسانی در آموزش عالی دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران Y1 - 2019 PY - 2019 VL - 7 IS - 3 SP - 116 EP - 91 KW - آموزش الکترونیکی KW - موانع زیرساختی KW - موانع مدیریتی KW - منابع انسانی DO - 10.34785/J012.2019.981 N2 - هدف: هدف پژوهش حاضر، شناسایی موانع زیرساختی و مدیریتی بکارگیری آموزش الکترونیکی در شرکت ملی گاز ایران است. روش: جهت شناسایی موانع، از روش کیفی میتنی بر مطالعه پدیدارشناسانه با مشارکت مدیران و متصدیان فنی بخش ستاد شرکت ملی گاز استفاده شد، که از این جامعه، تعداد 8 نفر، بر اساس روش نمونه­گیری هدفمند انتخاب شدند و از طریق مصاحبه نیمه­ساختاریافته نسبت به جمع­آوری اطلاعات اقدام شد. یافته­ها با استفاده از روش کدگذاری اشتراس و کوربین در دو سطح کدگذاری باز و محوری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. در مجموع تعداد 8 مقوله که در بردارنده 21 مفهوم بود به عنوان اصلی­ترین موانع زیرساختی و مدیریتی بکارگیری آموزش مجازی، استخراج شدند. یافته‌ها: بر اساس یافته­های پژوهش، موانع زیرساختی شناسایی شده عبارتند از ضعف در ارتباطات شبکه­ای، ضعف پشتیبانی فنی از سوی واحد IT، ضعف زیرساخت­های فیزیکی و سخت افزاری و موانع مدیریتی شامل و بی­توجهی و عدم حمایت مدیران سازمان، بی­انگیزگی کارکنان، کمبود نیروی انسانی متخصص در زمینه فناوری، جدی تلقی نکردن آموزش مجازی از سوی سازمان و ضعف نظام تشویقی و انگیزشی سازمان است. UR - https://trj.uok.ac.ir/article_61182.html L1 - https://trj.uok.ac.ir/article_61182_4f340c15e07bf57128b4fa75a0402079.pdf ER -