هدف: پژوهش حاضر با هدف استنباط ادراک معلمان از آموزش چندفرهنگی صورت گرفته است تا روایت آنها را از این موضوع نشان دهد. روش: به همین منظور از رویکرد کیفی، روش تحقیق پدیدارشناسی توصیفی و مصاحبة نمیهسازمانیافته جهت جمعآوری دادهها استفاده شده است. نمونهگیری بهصورت هدفمند از میان معلمان استانهای البرز و تهران انجام شده؛ که تعداد آنها پس از اشباع دادههای بهدست آمده 34 نفر است. مصاحبهها با اجازة معلمان ضبط و بر روی کاغذ پیاده شد و با استفاده از روش تحلیل محتوای مضمونی مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفت. یافتهها: یافتهها نشان میدهد علی.رغم علاقة معلمان به آموزش چندفرهنگی؛ شناخت و دانش آنها از آموزش چندفرهنگی محدود است. و چالشهای زیادی را برای این آموزش مطرح میکنند. روایتهای معلمان بیانگر آن است که دیدگاهها، دانش و نگرش آنان کاملاً مخالف مفاهیم آموزش چندفرهنگی است عدمآموزش مفاهیم چندفرهنگی در دورههای تربیت معلم، تغییر کتابهای درسی، عبور از تنوع و نگرشهای محیطی مضامین استخراج شده از ادراک معلمان پیرامون آموزش چندفرهنگی است.