%0 Journal Article %T شناسایی موانع زیرساختی و مدیریتی بکارگیری آموزش الکترونیکی در آموزش منابع انسانی %J تدریس پژوهی %I دانشگاه کردستان %Z 2476-5686 %A شمس, غلامرضا %A تاری, فرزانه %A رضایی زاده, مرتضی %D 2019 %\ 09/23/2019 %V 7 %N 3 %P 116-91 %! شناسایی موانع زیرساختی و مدیریتی بکارگیری آموزش الکترونیکی در آموزش منابع انسانی %K آموزش الکترونیکی %K موانع زیرساختی %K موانع مدیریتی %K منابع انسانی %R 10.34785/J012.2019.981 %X هدف: هدف پژوهش حاضر، شناسایی موانع زیرساختی و مدیریتی بکارگیری آموزش الکترونیکی در شرکت ملی گاز ایران است. روش: جهت شناسایی موانع، از روش کیفی میتنی بر مطالعه پدیدارشناسانه با مشارکت مدیران و متصدیان فنی بخش ستاد شرکت ملی گاز استفاده شد، که از این جامعه، تعداد 8 نفر، بر اساس روش نمونه­گیری هدفمند انتخاب شدند و از طریق مصاحبه نیمه­ساختاریافته نسبت به جمع­آوری اطلاعات اقدام شد. یافته­ها با استفاده از روش کدگذاری اشتراس و کوربین در دو سطح کدگذاری باز و محوری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. در مجموع تعداد 8 مقوله که در بردارنده 21 مفهوم بود به عنوان اصلی­ترین موانع زیرساختی و مدیریتی بکارگیری آموزش مجازی، استخراج شدند. یافته‌ها: بر اساس یافته­های پژوهش، موانع زیرساختی شناسایی شده عبارتند از ضعف در ارتباطات شبکه­ای، ضعف پشتیبانی فنی از سوی واحد IT، ضعف زیرساخت­های فیزیکی و سخت افزاری و موانع مدیریتی شامل و بی­توجهی و عدم حمایت مدیران سازمان، بی­انگیزگی کارکنان، کمبود نیروی انسانی متخصص در زمینه فناوری، جدی تلقی نکردن آموزش مجازی از سوی سازمان و ضعف نظام تشویقی و انگیزشی سازمان است. %U https://trj.uok.ac.ir/article_61182_4f340c15e07bf57128b4fa75a0402079.pdf