%0 Journal Article %T بررسی مقایسه ای تدریس بر اساس شیوه ی نوشتاری پیوسته تاملینسون و شیوه ی ژانر پروسه بر روی مهارت نوشتاری زبان آموزان ایرانی %J تدریس پژوهی %I دانشگاه کردستان %Z 2476-5686 %A سلیمانی, حبیب %A خردمند, نوشین %D 2018 %\ 09/23/2018 %V 6 %N 3 %P 1-22 %! بررسی مقایسه ای تدریس بر اساس شیوه ی نوشتاری پیوسته تاملینسون و شیوه ی ژانر پروسه بر روی مهارت نوشتاری زبان آموزان ایرانی %K تاملینسون –ژانر پروسه %K شیوه‌های نوشتاری – مهارت نوشتن %K زبان‌آموزان ایرانی %R %X هدف: هدف از انجام این تحقیق اندازه‌گیری میزان تأثیر شیوه تدریس براساس رویکرد تاملینسون بر روی توانایی نوشتاری زبان‌آموزان ایرانی (EFL) بود است. روش: برای رسیدن به این هدف در یک پژوهش شبه آزمایشی کمی از میان 70 نفر زبان‌آموز یک موسسه آموزش زبان کرمانشاه یک نمونة 45 نفره از زبان‌آموزان سطح زبانی متوسط به بالا انتخاب شدند و به سه گروه 15 نفره آزمایش و گواه تقسیم شدند. به گروه‌های آزمایشی در طول ترم مهارت نوشتاری براساس شیوة" مدل پیوستة تاملینسون" و "ژانر پروسه" تدریس شد و به گروه کنترل براساس شیوة سنتی که اغلب توسط معلمان زبان انگلیسی در ایران به کار گرفته می‌شود آموزش داده شد. از آزمون تحلیل واریانس و آزمون همبستگی پیرسون و همچنین تحلیل رگرسیون برای تحلیل داده‌ها استفاده شد. یافته‌ها: نتایج به‌دست‌آمده نشان دادند که عملکرد گروه تاملینسون و ژانر پروسه در فعالیت‌های نوشتاری پس‌آزمون از گروه کنترل بهتر بوده و از لحاظ آماری تفاوت‌ها به‌صورت مثبت معنادار بودند؛ بنابراین، شیوه تاملینسون و ژانر پروسه تأثیر معنادار مثبتی در توانایی نوشتاری زبان‌آموزان داشته‌اند. %U https://trj.uok.ac.ir/article_60913_d1b39509f212021475d3e883df2e646d.pdf