%0 Journal Article %T بررسی تأثیر روش تدریس گروهی آموزش همزمان موضوعات مشترک با سطوح پیچیدگی متفاوت بر یادگیری دانش‌آموزان کلاس‌های چندپایه %J تدریس پژوهی %I دانشگاه کردستان %Z 2476-5686 %A پورمند, رسول %A نوروزی, داریوش %A زارعی زوارکی, اسماعیل %A دلاور, علی %D 2017 %\ 12/21/2017 %V 5 %N 3 %P 23-37 %! بررسی تأثیر روش تدریس گروهی آموزش همزمان موضوعات مشترک با سطوح پیچیدگی متفاوت بر یادگیری دانش‌آموزان کلاس‌های چندپایه %K کلاس چندپایه %K موضوعات مشترک %K تدریس گروهی %K سطوح پیچیدگی %K یادگیری %R %X هدف: بررسی تأثیر آموزش همزمان موضوعات مشترک با سطوح پیچیدگی متفاوت در کلاس‌های چندپایه روستاهای منطقه سردشت از شهرستان‌های استان آذربایجان غربی و مقایسه آن با روش تدریس به پایه‌های مختلف به‌صورت مستقل می‌باشد. روش: روش تحقیق در این پژوهش طرح شبه‌آزمایشی پیش- پس‌آزمون با گروه کنترل می‌باشد. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی‌روستاهای دارای کلاس چندپایه شهرستان سردشت بود که از میان آن‌ها از طریق روش نمونه‌گیری خوشه ای دو مرحله‌ای، دو کلاس چندپایه 20 نفری واجد شرایط به‌عنوان نمونه انتخاب گردیدند. داده‌های پژوهش از طریق آزمون محقق ساخته که روایی آن توسط متخصصان موضوع درسی به تأیید رسیده جمع‌آوری شده است. پایایی آزمون نیز از طریق همبستگی اسپیرمن مقدار 86/0 محاسبه شد. برای تجزیه و تحلیل داده‌های آماری از شاخص‌های آمار توصیفی، شامل میانگین و انحراف معیار و در قسمت آمار استنباطی از تحلیل کوواریانس یک‌راهه استفاده شده است. یافته‌ها: داده‌های کمی ‌تفاوت معناداری را بین نتایج دو گروه نشان می‌دهد. آموزش گروهی با توجه به پتانسیلی که برای درگیر نمودن دانش‌آموزان در فرایند یادگیری و افزایش حس همکاری دارد به مراتب یادگیری بیشتری را در یادگیرنده به‌وجود می‌آورد در نتیجه فرضیه پژوهش یادگیری دانش‌آموزان آموزش‌دیده با روش تدریس همزمان موضوعات مشترک با پیچیدگی متفاوت در پایه‌های گوناگون از یادگیری دانش‌آموزان آموزش‌دیده با روش آموزش مستقل به هر پایه، بیشتر می‌باشد" تأیید می‌گردد %U https://trj.uok.ac.ir/article_54302_22c06b7ddc59832f3866e1d2cf8a4450.pdf