@article { author = {پیری, موسی and بابایی, شهلا and مهدیپور, مریم}, title = {The Role of Knowledge, Attitude, and Skills of Secondary School Teachers in the Application of Information Technology in the Teaching-Learning Process}, journal = {Research in Teaching}, volume = {7}, number = {2}, pages = {1-20}, year = {2019}, publisher = {University of kurdistan}, issn = {2476-5686}, eissn = {2476-5600}, doi = {10.34785/J012.2019.253}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {نقش دانش، نگرش و مهارت دبیران دوره متوسطه در بکارگیری فناوری اطلاعات در فرایند یاددهی- یاد گیری}, abstract_fa = {  هدف: هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش دانش، نگرش و مهارت در بکارگیری فناوری ‏اطلاعات در فرایند یاددهی- یادگیری بود.    روش: روش پژوهش توصیفی، از نوع همبستگی و جامعه آماری این پژوهش دبیران دوره اول و دوم متوسطه شهر مریوان به تعداد 600 نفر بودند. نمونه آماری با استفاده از جدول مورگان و کرجسی 234 نفر تعیین شد. برای جمع‏آوری داده‏ها از دو پرسشنامه محقق ساخته دانش، نگرش و مهارت دبیران و بکارگیری فناوری اطلاعات در فرایند یاددهی- یادگیری استفاده شد که روایی صوری  پرسشنامه‏ها توسط اساتید و روایی سازه از طریق تحلیل عاملی اکتشافی مورد تایید قرار گرفت.  پایایی پرسشنامه‏ها با استفاده از آلفای کرونباخ به ترتیب 95/0 و 79/0  بدست آمد. داده‏ها با استفاده از روش‏های آماری توصیفی و استنباطیبا استفاده از نرم‏افزار spss22 مورد تحلیل قرار گرفت.    یافته ها: نتایج این پژوهش نشان داد که: بین دانش دبیران و بکارگیری فناوری اطلاعات، بین نگرش دبیران و بکارگیری فناوری اطلاعات رابطه و بین مهارت‏های دبیران و بکارگیری فناوری اطلاعات رابطه مثبت و معنی‏داری وجود دارد. همچنین بر اساس دانش، نگرش و مهارت‏های دبیران می‏توان میزان بکارگیری فناوری اطلاعات را پیش‏بینی کرد.}, keywords_fa = {آموزش,فناوری اطلاعات,معلمان,دوره متوسطه}, url = {https://trj.uok.ac.ir/article_61092.html}, eprint = {https://trj.uok.ac.ir/article_61092_24d6ef46c0eef9bef1efaee713dd004b.pdf} }